Flexible Thinking

How to build a relationship of trust througt Flexible Thinking

Three live and interactive webinars with the teacher Francesco Sansone, President & CEO of Valore. During the three sessions “Flexible Thinking” will be studied in depth and this is the main tool for building genuine and effective relationships of trust.

In this training course you will learn to: discover what it is and how to develop flexible thinking; understand which is your dominant cognitive style and that of your interlocutors; manage communications with your interlocutors, establishing harmony and relationships of trust; develop skills of communication agility to improve the quality of relationships.

AIMS

In this training course you will learn to: discover what FT is and how to develop ITS; understand which is your dominant cognitive style and that of your interlocutors; manage communications with your interlocutors, establishing harmony and relationships of trust; develop skills of communication agility to improve the quality of relationships.

1st MEETING

In the first SESSION, the following issues will be addressed:

  • What is Flexible Thinking and how it works
  • The two hemispheres
  • The three brains
  • The four cognitive styles.

2nd MEETING

In the second meeting the following topics will be illustrated:

  • How to recognize your dominant style
  • Objectify, Structure, Anticipate, Feel.

3rd MEETING

In the third and final meeting:

  • Exercises for the development of Flexible Thinking
  • Role playing.

Gli strumenti operativi per sviluppare l’agilità mentale e la capacità di adattamento nell’economia digitale

Il volume espone in un linguaggio chiaro come funziona il nostro cervello e come il pensiero flessibile interviene nella soluzione dei problemi personali e organizzativi. Ma soprattutto offre numerose tecniche pratiche che vi consentiranno di organizzare una vera e propria palestra mentale, per lo sviluppo mirato e armonico di tutte le componenti della vostra personalità.

Oggi la competenza più richiesta è la flessibilità mentale ( flexibilitas , in latino significa, elasticità), ovvero la capacità d’utilizzare i diversi linguaggi in sintonia con lo stile comportamentale dei propri interlocutori incrementare efficacia, produttività ed innovazione.

È necessario pertanto sviluppare una vera e propria pedagogia della flessibilità che consenta di elevare la qualità delle performance personali in un contesto sociale in continuo cambiamento e caratterizzato da complessità ed incertezza.
Questo libro spiega che cos’è il pensiero flessibile, quali sono gli strumenti operativi e concreti per sviluppare la flessibilità mentale e creare valore nelle imprese.

Troverete utili suggerimenti per rendere più efficace la vostra capacità di costruire relazioni di fiducia e sviluppare avanzate capacità di problem solving in un clima di cooperazione. Imparerete, tra l’altro, ad applicare liste di controllo di semplice utilizzo per effettuare una diagnosi puntuale del vostro stile personale e mettere in atto un programma di valorizzazione e di miglioramento comportamentale.

Testimonianze